Intrebari frecvente

In aceasta pagina gasesti detalii privind comanda, plata si transportul produselor. Intrebarile au fost selectate dintre cele trimise de catre clientii PC Goodies

 

Plasarea comenzii

  1. Care este avantajul de a-ti face cumparaturile de la un singur magazin, PC Goodies?

    La PC Goodies ne tratam in mod egal toti clientii, indiferent de comanda sau statut. In plus, in functie de volumul comenzilor efectuate, poti beneficia de avantajele programului nostru de fidelizare precum discounturi de fidelitate si bonusuri.

  2. De ce sa fac comanda online?

    Comenzile online prezinta o serie de avantaje precum:

    • Pot fi lansate la orice ora, acestea fiind preluate in ordinea plasarii acestora.
    • Sunt mai simplu de urmarit, accesand contul tau si verificand istoricul comenzilor poti urmari in ce stadiu se afla acestea https://www.pcgoodies.ro/order/history
    • Doar in acest mod poti beneficia de rezervareaa imediata a produselor (doar cele care se afla in stocul magazinului)
  3. Cum imi fac cont pe PC Goodies?
    1. Acceseaza link-ul "Contul meu Login" din pagina, dreapta sus,
    2. In sectiunea "Client nou" adauga numele, adresa de e-mail si parola dorita.
    3. Nu trebuie sa iti fie frica de spam, nu iti vom trimite mailuri daca nu le soliciti, altele decat cele asociate comenzilor tale. Dispretuim spam-ul la fel de mult ca tine, te rugam sa citesti mai multe despre politica noastra de confidentialitate.
  4. Cum folosesc contul PC Goodies?

    Contul, respectiv accesarea lui, iti ofera anumite facilitati. Dupa ce ai creat contul si te-ai logat in site pe baza adresei de e-mail, vei gasi:

    1. Detalii cont - Poti vedea beneficiile pe care le ai si poti alege tipurile de sortare si filtrare produse din site.
      ! Important : “Adauga/Editeaza firme” iti permite sa adaugi si alte Persoane Fizice, nu neaparat Firme, pe numele carora se poate emite Factura Fiscala si Certificatul de Garantie.
    2. "Date personale": Iti poti modifica numele si iti poti adauga daca vrei, date personale(CNP, data de nastere"). Poti selecta tot de aici daca vrei sa primesti newsletter din partea noastra.
    3. Gestioneaza adrese: Poti adauga adrese de livrare.
    4. Gestioneaza firme: Daca vrei ca factura sa fie pe o alta persoana fizica sau pe o persoana juridica, adauga aici toate datele de facturare.
    5. Modifica parola: De aici iti poti schimba parola.
    6. Istoric comenzi: Iti arata: toate comenzile avute vreodata la PC Goodies. Daca deschizi o comanda, apasand pe "Detalii" din dreapta paginii, ti se va deschide istoricul acesteia din momentul in care ai trimis-o pana acum. Datele sunt actualizate in timp real.

      Pagina comenzii contine urmatoarele:

      • Produse in comanda: Cantitate; Nume produs; Cod produs; Status; Pret unitar; Pret total.
      • Status, unde poti vedea statusul actual al comenzii, Modul de livrare.
      • Detalii cumparator: Nume, Adresa facturare, Adresa livrare.
      • Istoric comanda: Poti viziona toate operatiunile facute de Consultantul de Vanzari, poti vedea cand se pregateste comanda ta.
    7. Istoric service: Istoricul produselor aflate in service la PC Goodies.
    8. Situatie financiara: Sunt toate detaliile despre comenzile tale, atat pentru persoane fizice, cat si pentru persoane juridice.
    9. Wishlist: Aici poti salva continutul cosului tau, il poti face public pe myGoodies.ro, asa poti cere si parerea altora despre ce vrei sa iti cumperi. Toate produsele salvate sub forma de wishlist sunt vizibile in contul tau. Wishlist-ul se poate sterge doar daca nu este facut public.
  5. Cum plasez comanda online?

    Comanda pe site:

    Utilizarea site-ului PC Goodies necesita activarea cookie-urilor si Javascript in browserul dumneavoastra.

    Pentru a lansa o comanda prin intermediul magazinului online puteti sa va inregistrati (https://www.pcgoodies.ro/client/auth) cu o adresa de mail valida.

    Alegeti produsul dorit si apoi faceti click pe simbolul "Adauga in cos". Produsul va ajunge in cosul de cumparaturi.

    Pentru vizualizarea produselor alese faceti click pe cosul de cumparaturi (https://www.pcgoodies.ro/cart/). Pentru a trimite comanda faceti click pe "Trimite comanda".

    Daca v-ati inregistrat aveti posibilitatea sa vizualizati istoricul comenzilor efectuate in sectiunea istoric comenzi (https://www.pcgoodies.ro/order/history) alte informatii detaliate pot fi gasite accesand "Detalii cont: (https://www.pcgoodies.ro/client/details).

    Livrarea prin curier - In acest caz va fi necesara interventia unui operator pentru a face programarile pentru livrare. In cazul in care comanda nu se achita ramburs, va fi necesara achitarea contravalorii comenzii inainte de livrare.

    Preturile sunt actualizate zilnic. Preturile din comenzi sunt valabile 5 zile din momentul confirmarii acestora. Pentru produsele cu disponibilitatea "Indisponibil momentan", PC Goodies nu poate garanta pretul. Disponibilitatea este afisata in timp real. Disponibilitatea se poate modifica oricand pe parcursul procesarii comenzii.

    Discount-urile, reducerile si promotiile sunt valabile in limita stocului disponibil. Discount-urile, reducerile si promotiile nu sunt cumulative. Se pastreaza intotdeauna reducerea cu valoarea cea mai mare. Discount-ul se calculeaza dupa formula: Pret final = Pret initial*((100-Discount)/100).

    PC Goodies negociaza cu furnizorii cele mai bune preturi si le ofera clientilor si partenerilor. Exceptand programele speciale de marketing care ofera clientilor si partenerilor loiali accesul la discount-uri competitive, nu se pot oferi alte reduceri de pret.

    Pentru achizitionarea unor produse se poate solicita achitarea unui avans de cel putin 30% din valoarea produsului.

    Produsele comercializate prin intermediul www.pcgoodies.ro sunt noi, in ambalajul original al producatorului si in momentul livrarii sunt insotite de factura fiscala si certificat de garantie. Produsele BULK nu se livreaza insotite de accesorii (cabluri, mufe, adaptoare, suruburi, cd-uri de instalare etc.).

    Conform O.G. Nr.25/2008 va aducem la cunostinta faptul ca ECOTAXA stabilita pentru pungile de tip sacosa - banana, cu maner aplicat sau maieu din materiale care nu sunt biodegradabile este de 0.2 RON/bucata si va fi suportata de consumatorul final.

    Societatea European Bussiness Machines S.R.L. isi rezerva dreptul de a refuza colaborarea cu clientii ce manifesta comportament si limbaj neadecvat (agresiv, licentios etc.) sau au in istoricul comenzilor livrari refuzate.

    Va rugam solicitati Consultantului de Vanzari verificarea compatibilitatii produselor comandate. Consultantii de Vanzari PC Goodies pot face verificari asupra compatibilitatii componentelor comandate numai in masura in care acestea le sunt cunoscute. Compatibilitatile pot fi verificate consultand specificatiile producatorului.

    Datele de contact, datele de facturare:

    Contul de utilizator PC Goodies se inregistreaza pe Persoana Fizica.

    In contul de utilizator se pot adauga alte entitati Persoane Juridice pentru care se emit documentele de vanzare (Certificat de Garantie, Factura Fiscala).

    Datele de contact sunt numele, numarul de telefon (de preferat numar de tefon mobil), adresa de mail.

    Adresa de mail este folosita de catre PC Goodies exclusiv* in scopul de a transmite informatii despre comanda dumneavoastra.

    *cu exceptia cazului in care ati solicitat abonarea la newsletter.

    In absenta contactului comenzile se anuleaza dupa 72 ore de la inregistrarea acestora.

    Cu exceptia precomenzilor, comenzile se mentin active pentru maximum 10 zile lucratoare.

  6. Cum se desfasoara o comanda?

    Ai lansat comanda online (comenzile platite cu card online apar in sistemul nostru dupa confirmarea tranzactiei de catre procesatorul platii online), ne ocupam in cel mai scurt timp de solicitarea ta.

    Cum ne ocupam: verificam produsele din comanda, disponibilitatea acestora, compatibilitatea lor (in cazul in care ne soliciti asta); rezervam produsele aflate in stocul nostru, comandam la furnizor produsele disponibile la comanda, cerem termen de livrare in cazul in care produsul nu este nici in stocul furnizorilor.

    Te contactam pentru comunicarea termenului de livrare imediat ce avem informatii complete privind momentul pregatirii comenzii.

    Livrarea prin curier rapid in Bucuresti precum si in celelalte localitati se face intre orele 10.00 si 16.00.

    Livrari prin curier rapid se fac in ziua urmatoare pregatirii comenzii, atunci cand comanda a fost gata de livrare 'pregatita' pana la ora 16.30.

    In cazul in care un produs nu este disponibil, in acord cu tine il vom inlocui ori indeparta din comanda.

    Poti urmari evolutia precum si modificarile aduse comenzii in sectiunea Istoric comenzi.

  7. Cum aflu daca un produs este disponibil?

    Odata ce ti-ai facut cont si ai ales produsul dorit, poti vedea in timp real care este statusul acestuia:

    Stoc magazin suficient / Stoc magazin limitat - Produsul se afla in stocul fizic al magazinului si poate fi achizitionat si livrat in aproximativ 24 ore. Rezervarile din stoc se fac in urma trimiterii comenzii. Stocul este actualizat in timp real.

    In stoc furnizor - Produsul este disponibil in stocul furnizorilor si nu in stocul magazinului. Se poate livra in urma trimiterii comenzii, in cel mai scurt timp posibil, in limita stocului fizic al furnizorilor. Stocul este actualizat cel putin o data pe zi.

    Nu este in stoc - Produsul nu este disponibil si nici nu sunt informatii precise privind termenul de livrare. Aveti posibilitatea de a seta alerta stoc, apasand butonul "Seteaza alerta stoc", in momenul in care produsul devine disponibil veti primi un email ce va anunta auotmat modificarea dispnibilitatii in "Intreaba" sau "In stoc furnizor" ori "Stoc magazin suficient / limitat"

    Intreaba stoc - Va rugam sa ne contactati pentru a afla disponibilitatea sau termenul de livrare al acestui produs.

    Disponibil in X zile - Produsul va fi disponibil in termenul precizat, in urma trimiterii comenzii si in limita stocului disponibil.

    Pentru unele produse este posibil sa fie solicitata plata in avans, partial sau integral.

  8. Cum contactez Departamentul de Vanzari?

    Daca doresti detalii despre comanda, acestea se pot afla accesand contul tau, sectiunea Istoric comenzi.

    Doresti sa adaugi ori sa schimbi produse, adresa de livrare sau datele de facturare, atunci te rugam sa contactezi un operator prin mail sau telefon.

  9. De ce sa ma inscriu la newsletter? Pentru ca vei primi saptamanal pe email cele mai bune oferte PC Goodies si disconturi semnficative la anumite produse. In plus, bazandu-te pe specializarea in domeniul IT pe care o are PC Goodies, poti fi sigur ca esti la curent cu cele mai noi aparitii.

Plata produselor

  1. Din ce banci pot plati prin ordin de plata?

    Puteti plati prin ordin de plata (transfer bancar) din toate bancile care accepta transfer in RON catre conturile bancilor mentionate pe factura proforma. Contul DGFP Bucuresti poate fi folosit doar pentru plati din trezorerie.

  2. Cat de sigura este tranzactia online?

    Tranzactiile online realizate in paginile securizate MobilPay prezinta un nivel ridicat de siguranta, la standarde internationale. Datele personale sau cele de card introduse in paginile securizate de comanda nu sunt in nici un moment expuse si nu sunt stocate.Toate operatiunile se desfasoara intr-un mediu sigur care protejeaza confidentialitatea, certificat VISA si MasterCard. Datele introduse in timpul procesului de comanda sunt transmise intr-un mediu criptat folosind o conexiune SSL (128 biti). Serverele de tranzactionare sunt scanate zilnic de catre ScanAlert/Hacker Safe impotriva vulnerabilitatilor cunoscute. Prezenta logo-ului Hacker Safe certifica faptul ca serverul indeplineste standardele de securitate Hacker Safe. Datele de card nu sunt stocate pe serverele MobilPay, ele sunt trimise securizat direct spre serverul bancii emitente pentru autorizarea si efectuarea tranzactiei.

  3. De ce nu puteti selecta plata Ramburs?

    Pentru ca nu ati ales adresa de livrare.

  4. De ce nu vedeti "comanda mea"? Este achitata.

    Deoarece comenzile achitate online intra in sistemul nostru doar dupa aprobarea platii, atunci se pot procesa de catre PC Goodies.

  5. De ce nu pot sa adaug 2 sau mai multe vouchere pe comanda?

    Pentru ca voucherele nu se cumuleaza.

  6. De ce nu pot sa platesc cu cardul online?

    Deoarece nu ai activata optiunea de plati online la acel card.

  7. De ce nu imi aduceti produsele fara plata unui avans?

    Pentru ca anumite produse se aduc la comanda numai dupa achitarea lor integral sau partial.

  8. De ce nu pot sa folosesc voucherul aflat intr-o comanda cu plata online neprocesata?

    Comenzile achitate prin card online a caror plata nu este procesata/aprobata se anuleaza dupa 3 zile, timp in care voucherul incarcat in comanda respectiva ramane blocat. Voucherul poate fi refolosit dupa anularea platii neprocesate, respectiv 3 zile. In baza noastra de date apar doar comenzile a caror plata a fost procesata de operatorul de plati.

  9. De ce nu pot folosi voucherele la toate produsele?

    Toate voucherele emise de PC Goodies se supun urmatoarelor conditii:
    - nu se cumuleaza cu alte vouchere;
    - nu se aplica la produsele aflate deja in promotie.

Livrarea comenzii  

  1. Cum stiu cand imi va fi livrata o comanda?

    Pentru comenzile cu livrare curier, in sectiunea "Istoric comanda" din "Detalii comanda" veti gasi numarul de AWB al coletului in ziua in care comanda pleaca de la noi. Numarul AWB este vizibil in baza de date FAN Courier in dimineata urmatoare. Numarul de telefon la care poti cere informatii direct de la curier: 021 - 9336.

  2. Cum primiti produsele?

    Produsele vor fi livrate prin curier rapid la adresa specificata in comanda. In cazul in care nu s-a stabilit altfel cu consultantul de vanzari PC Goodies, livrarea se face in ziua urmatoare, dupa ce toate produsele din comanda au intrat in stocul nostru si s-au rezervat in comanda dumneavoastra.

  3. De ce nu imi puteti aduce produsul?

    Pentru ca este "indisponibil momentan".

  4. De ce nu a plecat comanda? Confirmarea platii a fost trimisa.

    Comanda se livreaza dupa procesarea platii.

Returnarea produselor  

  1. Care sunt costurile returnarii unui produs?

    Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, folosind acelasi serviciu de transport cu care s-a facut expedierea. European Business Machines S.R.L. va inapoia contravaloarea comenzii in cel mult 30 de zile de la data denuntarii in scris a contractului.

  2. Pot face upgrade unor componente/unui sistem cumparate de la PC Goodies?

    Nu, deoarece comercializam doar produse noi, astfel ca nu am putea vinde produsele folosite primite de la dumneavoastra.

  3. Pot returna un produs care nu face obiectul garantiei?

    Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului.

Service si garantie  

  1. Unde se solutioneaza garantia?

    Garantia se solutioneaza prin expedierea prin curier catre PC Goodies a tuturor produselor care nu sunt insotite de un Certificat de Garantie emis de producator. Garantia pentru produsele insotite de Certificat de Garantie emis de producator se acorda in centrele mentionate in acest document.

  2. De ce acte trebuie sa fie insotit un produs trimis pentru solutionarea garantiei?

    La solicitarea garantiei este necesara prezentarea produsului defect impreuna cu accesoriile aferente si copiile de pe factura fiscala si certificatul de garantie.

  3. Cand si in ce conditii este considerat un produs ca fiind DOA (dead on arrival)?

    In eventualitatea in care produsul achizitionat este nefunctional sau prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit pe loc cu un produs functional, cu conditia notificarii in scris a European Business Machines S.R.L. in termen de 48 de ore de la primirea produsului.

  4. Ce inseamna DOA?

    DOA inseamna "dead on arrival" - produsele primite defecte.

  5. Ce inseamna CID?

    CID inseamna "customer induced damage" - defectiune cauzata de client.

  6. Care este politica de inlocuire pentru monitoarele LCD/TFT?

    Garantia pentru monitoarele LCD/TFT se acorda in urmatoarele conditii cumulative, conform ISO 13406-2 clasa II:
    - 4 pixeli lipsa (arsi) (numar raportat la 1 milion de pixeli afisabili);
    - 5 subpixeli defecti (numar raportat la 1 milion de pixeli afisabili).

  7. De ce nu au toate produsele garantie 2 ani?

    Conform legii 449/2003 care reglementeaza vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, articolul 16, raspunderea vanzatorului este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului. Termenul de conformitate este diferit de termenul de garantie. Garantia, conform aceluiasi act normativ mentionat, articolul 19, este obligatorie din punct de vedere juridic pentru ofertant, in conditiile specificate in declaratiile referitoare la garantie si in publicitatea aferenta. Deci, vanzatorul garanteaza impotriva oricarei nonconformitati pentru 2 ani si asigura o garantie conforma cu publicitatea facuta, fara un termen minim sau maxim.

  8. Daca vreau sa vand un produs, ce documente trebuie sa-l insoteasca pentru a i se acorda garantie ?

    In cazul in care vindeti un produs, va trebui sa fie insotit de certificatul de garantie in original. In cazul in care produsul se afla pe un certificat de garantie alaturi de alte produse, solicitati eliberarea unui duplicat (completati in zona de contact un formular pentru departamentul garantii mentionand comanda si motivul solicitarii duplicatului). Duplicatul va poate fi expediat prin curier contra unei taxe de expeditie.

  9. Ce inseamna "Garantie Comerciala" sau "Garantie de Conformitate"?

    Garantia comerciala este garantia oferita de producator, conform legislatiei in vigoare. Garantia comerciala este cea care iti asigura service-ul in caz de probleme tehnice. Garantia de conformitate este garantia oferita de vanzator, conform legislatiei in vigoare. Este o perioada de timp intre 1 si 2 ani in care vanzătorul iti garanteaza ca produsul vandut este conform cu specificatiile pe care el s-a angajat ca le vinde.

Componente PC & Securitate  

  1. Placa de baza sau Procesor?

    De multe ori ne aflam in situatia de a face alegeri si /sau compromisuri referitoare la performantele sistemului nostru. Cea mai frecventa este dilema alegerii procesorului si a placii de baza.
    PC Goodies recomanda ca orice calculator sa fie construit incepand de la o placa de baza buna sau foarte buna.
    O placa de baza cu o performanta foarte buna impreuna cu un procesor de nivel mediu te ajuta mai mult decat un procesor ultraperformant pe o placa de baza de clasa medie.

  2. Placa de sunet separata sau integrata?

    O placa de sunet integrata este suficienta pentru aplicatiile de zi cu zi.
    Pentru a putea face o alegere trebuie sa ne punem cateva intrebari:
    Ma joc jocuri de ultima generatie?
    Am sistem de boxe performant?
    Imi place sa ascult muzica?
    Daca raspunsul este DA la oricare din intrebarile de mai sus, atunci ai nevoie de o placa de sunet separata.

  3. Cum ne ajuta un Firewall?

    Programele de tip Spyware, adware, and virusii pe langa faptul ca actioneaza asupra informatiilor din computer, ele pot reduce performanta computerului si pot ajunge sa va impiedice sa il accesati.
    Multi utilizatori de pc-uri si-au inlocuit calculatoarele crezand ca ele sunt slab performante, ei trebuiau numai sa scape de aceste programe malware din calculator pentru a le putea utiliza normal.
    Utilizarea unui Firewall si a unui program Antivirus va poate scuti de cheltuieli suplimentare si de asemenea va protejeaza datele din calculator.

  4. De ce un antivirus?

    Ultimele generatii de Antivirusi iti ofera toata siguranta de care ai nevoie pe Internet, fara a reduce viteza calculatorului. Optiunile de administrare a retelei personale va asigura o experienta sigura pe Internet.

Metode de licentiere pentru produsele software  

  1. Ce tip de licenta mi se potriveste?

    - Licențe OEM (Original Equipment Manufacturer)
    Licențele OEM sunt asociate produselor software preinstalate pe sistemele nou livrate utilizatorilor. Microsoft recomandă achiziționarea PC-urilor cu sisteme de operare preinstalate. Toate modelele pentru licențierea de volum (OPEN, OVS, Enterprise Agreement, Select) presupun și necesită existența unui sistem de operare preinstalat pe calculatoare; în licențierea de volum sistemele de operare desktop sunt disponibile doar ca upgrade.

    - Licențele Retail (sau Full Package Product)
    Full Package Product: produsele vândute în regim retail (FPP - cutii având kit de instalare, licența, manualul și alte materiale informative). De aceea, recomandăm organizațiilor licențierea de volum pentru achiziția produselor Microsoft.

    - Licențele GGK (Get Genuine Kit)
    GGK este disponibil pentru utilizare pe calculatoare gata asamblate care au avut inainte un sistem de operare contrafacut, piratat sau ilegal. GGK este un hibrid intre FPP si urmatoarele moduri:
    a)GGK se poate achizitiona de sine statator, singur pe factura.
    b)Ca si in cazul FPP, Microsoft ofera suport dar nu exista drepturi de downgrade.
    c)Bitii software de FPP nu vor sterge hard discul la instalare.
    d)Ca si software-ul OEM, licenta nu este transferabila si include un Certificate of Authenticity (COA).

    - Licențele OEI (Original Equipment International)
    OEI este o alta denumire pentru licentele OEM si inseamna OEM End Item. De obicei vine insotita de abrevierea DSP: Distribution Service Partner. Licenta de tip OEM (Original Equipment Manufacturer) se poate achizitiona si este folosita legal, numai impreuna cu un calculator nou (functional), desktop sau notebook.
    Legalitatea licentei de tip OEM este conditionata de prezenta acesteia pe aceeasi factura cu sistemul de calcul pe care va fi instalata. Un produs Microsoft OEM nu mai poate fi mutat, conform licentei, pe alt calculator. O licenta legalizeaza un singur calculator.

  2. Ce inseamna Open Licence sau OLP?

    Programul Open License este destinat organizațiilor de orice dimensiune, oferind o modalitate simplă și rapidă de licențiere. Prin Open License, companiile pot obține discount corespunzător nivelului de achiziții pentru licențele cumpărate prin acest program și o serie întreagă de alte avantaje.

  3. Cum functioneaza Programul OPEN?

    Contractul Open License se deschide automat odată cu prima achiziție de licențe (order). Mărimea achiziției inițiale determină nivelul de discount al contractului Open, respectiv:
    -Open Business(NL)
    -Open Volume (C)

    Odată încheiat, contractul Open License prevede că organizația beneficiază, timp de 2 ani, de același nivel de discount stabilit inițial, chiar și pentru o singură licență comandată ulterior (reorder). Reorderul poate fi făcut la orice alt reseller, în baza numărului de contract (Authorization Number).

    Deși după 2 ani de la achiziția inițială expiră contractul Open License, licențele în sine vor rămâne valabile perpetuu. De fapt, expiră numai nivelul de discount, nu și licențele achiziționate pe perioada contractului!

    La achiziție, clientul primește licența Open. Aceasta este nominală și specifică numărul și tipurile de licențe, Authorization Number (în baza căruia se pot face comenzile ulterioare pentru același nivel de discount), data eliberării și cea limită a valabilității etc.

    Produsele licențiate pot fi apoi instalate folosind Disks&Docs, kituri de instalare ce pot fi comandate la reselleri în baza contractului Open. Acestea nu au licență de utilizare asociată dar prețurile includ numai costul mediului de stocare și taxele de transport.
     

    O organizație poate avea simultan mai multe contracte Open License deschise, eventual cu nivele diferite de discount.